دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد
۱۴۰۳/۱/۳۱
1399/05/15
تشكيل جلسه " هماهنگي ستاد شهرستاني مديريت بيماري كرونا

در اين جلسه كه با حضور فرماندار- معاون- روابط عمومي  مسئول واحد سلامت محيط و كار و مسئول واحد پيشگيري و مبارزه با بيماريها شبكه در سالن شهيد الياس احمدي فرمانداري  برگزار شد، فرماندار پس از خوش آمد گويي و تبريك اعياد اين ايام، با بيان مقدمه اي در مورد وضعيت بيماري كرونا در سطح شهرستان، از اعضاي شوراي تامين  شهرستان بخاطر انجام اقدامات موثر تشكر نمود و بر نظارت و تشديد اجراي پروتكلهاي بهداشتي تاكيد نمود و افزود در اين خصوص از فرمايشات رهبري  اطاعت نموده و اجراي مصوبات ستاد كرونا كشور را تكليف  همه دستگاهها دانست زيرا امنيت و برقراري بهداشت اين روزها جز با همت و همكاري دستگاهها برقرار نميگردد . نادري، سپس تاكيد كرد  در سيستم اداري، هر اداره موظف است در زير مجموعه خود مواظب سلامت كاركنان و جامعه هدف خود باشد. نادري با بيان انتظارات از ادارات سطح شهرستان،افزود باتوجه به ايام پيش رو عيد غدير و ايام محرم ، امسال مراسم اين ايام  را بايد  با تغيير شكل و رعايت موازين خاص و فرهنگ سازي دراين زمينه مديريت نماييم.

  و در ادامه  سليمي، معاونت شبكه، پس از تشكر و تقدير از اعضاي ستاد كرونا شهرستان، و بيان وضعيت موارد مثبت بستري و سرپايي و بهبود يافته شهرستان، خواستند تمامي ادارات همچنان ياور و دركنار شبكه باشند. سليمي بر اين نكته تاكيد نمود كه، رعايت پروتكلها و برنامه زمانبندي نظارت از اصناف و اماكن ميبايست مستمر باشد. سليمي علت پيك بيماري در شهرستان را برگزاري مراسمات عروسي و عزا اعلام نمود و خواستار برنامه ريزي و تشديد نظارتها  با نظارت مستقيم واحد سلامت محيط ،در ايام محرم و صفر شدند تا شاهد پيك مجدد بيماري نباشيم.

سپس پاياب مسئول سلامت محيط و كار شبكه، با اشاره به  اقدامات اين واحد، از شروع بيماري   تا كنون، انجام 3000 مورد بازديد    توزيع 1800 ليتر آب ژاول  و رعايت پروتكلها در سطح اصناف را بيش از 95% عنوان نمود. سپس اضافه كرد  در خصوص بهداشت محيط تا كنون سه گام : - ابلاغ راهنما و سالم سازي  اجراي پروتكلها  گام پويا و تشديد نظارتها، ابلاغ و اجرايي شده است.

در پايان رحماني مسئول پيشگير و مبارزه با بيماريها، گزارشي از وضعيت كوويد19 از ابتدا تا كنون ارائه نمود و با توجه به نياز به حمايت تهديد عليه بهداشت عمومي، خواستار حمايت دستگاههاي اجرايي و قضايي بر نظارت بر قرنطينه ها و تعهدات بيماران مبتلا شد.رحماني چگونگي  وضعيت قرمز را براي حاضرين توضيح نمود. در پايان نظرات حاضرين بحث و تبادل گرديد.

تعداد بازدید:
52
نویسنده:
يزداني
منبع:
وبدا، روابط عمومي شبكه بهداشت و درمان شهرستان بن
آدرس : بن ، میدان بابا پیراحمد ،جنب اداره مالیاتی، شبکه بهداشت شهرستان بن
کدپستی : 8858158494     تلفن :  33720926-038
دور نگار :  33720211 -038
@skums.ac.ir
تاریخ بروز رسانی 1403/01/30
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal