دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد
۱۴۰۳/۱/۱۰
1399/06/02
تشكيل بيست و چهارمين جلسه كارگروه سلامت و امنيت غذايي شهرستان بن

بيست و چهارمين جلسه كارگروه سلامت و امنيت غذايي شهرستان بن با محوريت# دستورالعمل ضوابط برگزاري مراسم عزاداري ايام محرم و صفر# هر خانه يك پايگاه سلامت # نظارت بر برگزاري مراسم در آرامستانها# برپايي چادر و اسكان در محوطه امامزادگان بارده و شيخ شبان و به رياست فرماندار و باحضور معاون فرماندار- بخشداران مركزي- فتاح پور رياست ، سليمي معاونت، پاياب مسئول واحد سلامت محيط و كار- روابط عمومي شبكه، روز شنبه 1 شهريور 99 ساعت 8:30 در سالن جلسات شهيد الياس احمدي فرمانداري تشكيل گرديد.

  نادري فرماندار فرارسيدن ايام سوگواري سرور و سالار شهيدان را تسليت گفت و آرزوي توفيق براي درك شور و شعور حسيني نمود فرماندار از فتاح پور بخاطر تشكيل جلسه تشكر نمود ، همچنين روز پزشك را به جامعه پزشكي و پزشكان شبكه بهداشت و درمان بن تبريك گفت و از تمامي آنها بخاطر تلاش و زحمات در ايام مبارزه با كرونا تشكر نمود.

فرماندار تاكيد نمود تمامي دستگاهها ملزم به رعايت دستورات ستاد ملي مبارزه با كرونا هستيم و همگي بايد با همكاري هم بتوانيم امسال با رعايت بهداشت و حفظ سلامتي مراسم محرم و صفر را با شكوه برگزار نماييم.

سپس نادري بر ارائه راهكار در جهت  فرهنگ سازي عمومي عزاداري هاي محرم و صفر تاكيد نمود و پيشنهاد داد يك تيم نظارتي شامل نماينده فرمانداري- سازمان تبليغات اسلامي- شبكه بهداشت و درمان بن در اين مدت از مراسم و برنامه هاي هيئتهاي مذهبي بازديد انجام دهند .

در ادامه فتاح پور رياست شبكه ضمن تسليت ايام شهادت سرور و سالار شهيدان، دستور كار جلسه را مطرح نمود، و پس از آن پاياب مسئول سلامت محيط و كار  بطور خلاصه به مرور مصوبات قبلي از جملهك بررسي و رفع نقص بهداشتي كشتارگاه بارده- چگونگي دفع پسماند فاضلاب بن و.. پرداخت و مسئولين ادارات مربوطه پاسخگو بودند.

پاياب گفت دستور ضوابط برگزاري ايام محرم و صفر و دستورالعملها به هيئتها ابلاغ شده، جلسات با هيئتها تشكيل گرديده كه از اجراي برنامه هاي خارج از پروتكلها خودداري نمايند.

وي سپس به معرفي سامانه نظارت مردم بر مراسم ايام محرم وصفر با گزارش پيام به  10004615 پرداخت.

سپس سليمي معاونت شبكه در مورد برنامه# هر خانه يك پايگاه سلامت توضيحاتي ارائه نمود . سليمي گفت اين برنامه يك راهكار براي جلب مشاركت مردم در حفظ سلامتي جامعه است، معاون شبكه هدف از  برنامه را گسترش مشاركت آگاهانه مردم در جهت حفظ و ارتقا سلامت  و در نهايت افزايش سواد سلامت جامعه عنوان نمود و در مورد نحوه اجراي برنامه چنين گفت اين برنامه در سه حيطه پيشگيري و ارتقا سلامت- درمان اوليه و توانبخشي  اجرا ميشود و از هر خانوار يك نفر بعنوان سفير سلامت و با داشتن شرايط لازم انتخاب ميشود ، واز بخشداران مركزي و بخش شيدا  خواست مردم را تشويق به همكاري با مراكز و خانه هاي بهداشت نمايند.  

 

 

 

 

تعداد بازدید:
93
نویسنده:
يزداني
منبع:
وبدا، روابط عمومي شبكه بهداشت و درمان شهرستان بن
آدرس : بن ، میدان بابا پیراحمد ،جنب اداره مالیاتی، شبکه بهداشت شهرستان بن
کدپستی : 8858158494     تلفن :  33720926-038
دور نگار :  33720211 -038
@skums.ac.ir
تاریخ بروز رسانی 1403/01/10
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal