دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد
۱۴۰۳/۱/۳۱
1399/07/08
(/تشکیل جلسه " هماهنگی ستاد شهرستانی مدیریت بیماری کرونا
به گزارش وبدا،فتاح پور ریاست شبکه بهداشت ودرمان شهرستان بن ، از تشکیل "جلسه هماهنگی ستاد شهرستانی مدیریت بیماری کرونا" در روز سه شنبه 8 مهرماه 99خبرداد.

در این جلسه که با حضور فرماندار- معاون فرماندار- بخشدار مرکزی –فتاح پور ریاست-سلیمی معاونت- روابط عمومی – مسئول واحد سلامت محیط و کار و مسئول واحد پیشگیری و مبارزه با بیماریها شبکه در سالن شهید الیاس احمدی فرمانداری برگزار شد، فرماندار پس از خوش آمد گویی و گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، و تشکر از حاضرین به جهت انجام اقدامات در راه مبارزه مبارزه با کرونا ، عنوان نمود: در شهریور ماه موارد مبتلا در شهرستان اضافه شد، لازم میدانم بر رعایت پروتکلها توسط تک تک افراد و نظارت مسئولین ادارات بر افراد زیر مجموعه خود، تاکید نمایم. نادری افزود: برای قطع زنجیره انتقال باید به مسئولیتهای اجتماعی عمل نمود و توصیه هایی از جمله کاهش و به حداقل رساندن تجمعات و مراسم در آرامستانها- دوری از تجمعات و دورهمی خانوادگی و آموزش به افراد ارائه نمود.

سپس فتاح پور ریاست شبکه،گزارشی از وضعیت کرونا ارائه نمود، و به تشریح جریانات وضعیت بیماری در کشور و شهرستان پرداخت و اعلام نمود وضعیت استان و شهرستان خوب نیست، و در این ایام چهل روز، آمار بطور تصادفی افزایش یافته و در شهریور نسبت به مرداد ماه افزایش سه برابری داشته ایم، و این یعنی زنگ خطر و هشدار. فتاح پور همچنین ادامه داد کار برای کادر درمان سخت شده، و در شهرستان تنها یک کارشناس آزمایشگاه نمونه گیر هست، با توجه با افزایش موارد مشکوک و افزایش نمونه گیری، و خستگی خانم درعلی ، جانشینی وجود ندارد، ریاست شبکه اعلام نمود 50 مورد از موارد مثبت و مبتلا در شهرستان ، از استانهای اطراف میباشد که مهمان همشهریان هستند. فتاح پور بر این نکته تاکید نمود که با توجه به فرارسیدن فصل سرما و شیوع بیماریهای تنفسی از جمله آنفلونزا وضعیت بدتر خواهد شد و خواهان اطلاع رسانی بیشتر و جدی تر از سوی رسانه ها و ادمینهای کانالهای فضای مجازی شد و پیشنهاد داد ورود به آرامستان و باغ رضوان بن محدود گردد. فتاح پور همچنین به واکسن آنفلونزا اشاره نمود و گفت به تعداد محدود و با الویت گروه هدف( مادران بردار- بیماران سرطانی و..)در اختیار شبکه قرار گرفت.

در ادامه پایاب مسئول واحد سلامت محیط و کار شبکه، به کمیته شهرستانی نظارت بر اجرای پروتکلهای بهداشتی اشاره نمود و تاکید کرد گزارش بازدید و و درصد رعایت پروتکلها توسط 6 تیم به فرمانداری ارسال گردد. در پایان ریاست و نمایندگان اداره آموزش و پرورش- شورای اسلامی- شهرداری و دادگستری و سپاه پیشنهادات و نظرات خود را ارائه نمودند.

تعداد بازدید:
41
نویسنده:
یزدانی
منبع:
وبدا، روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان بن
آدرس : بن ، میدان بابا پیراحمد ،جنب اداره مالیاتی، شبکه بهداشت شهرستان بن
کدپستی : 8858158494     تلفن :  33720926-038
دور نگار :  33720211 -038
@skums.ac.ir
تاریخ بروز رسانی 1403/01/30
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal