دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد
۱۴۰۳/۲/۷
1400/06/24
/تشکیل کمیته های پنج گانه طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی شبکه بهداشت و درمان شهرستان بن

به گزارش وبدا، روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان بن، مهندس فتاح پور ریاست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بن ، از تشکیل کمیته های پنج گانه طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی خبر داد.

  کمیته های چندگانه طرح شهید حاج قاسم سلیمانی  با حضور سلیمی معاونت شبکه بهداشت و درمان شهرستان بن، اعضا کمیته با  عنوان " کمیته پایش و نظارت" و " کمیته آموزش و اطلاع رسانی " و " کمیته توسعه - پشتیبانی و فنی-اجرائی " و "کمیته بررسی عوارض واکسن" در روز یکشنبه 21 شهریور ماه در سالن جلسات شبکه تشکیل گردید.

در کمیته پایش و نظارت، عسگریان مسئول ستاد گسترش، ، نکاتی از قبیل نحوه تکمیل چک لیست ها توسط ناظرین شبکه در مراکز ، تامین ماسک و مواد ضدعفونی کننده را مطرح نمود، عسگریان همچنین به اهمیت تشکیل جلسه بصورت دوهفته یکبار پرداخت و نیز طراحی چک لیست جدیدی مبتنی بر شرایط واکسیناسیون را تاکید نمود.

 در کمیته آموزش و اطلاع رسانی، یزدانی مدیر روابط عمومی شبکه از نصب بنرهای مربوط به واکسیناسیون در سطح شهرستان خبر داد و پیشنهاد  تهیه گزارش  از تزریق واکسن در مراکز را توسط خبرنگار شهرستان، جهت تشویق مردم  را ارائه نمود.

محمدی در ادامه به ارائه گزارش و فعالیت های انجام شده در کمیته آموزش و اطلاع رسانی پرداخت. و تاکید نمود که جلسه آموزشی برای صنوف می بایست برگزار گردد.

مسئول آموزش سلامت درخواست مطالبه گری از سایر ادارت در خصوص انجام فعالیت های مرتبط با کووید و ارسال پیامک از طریق سامانه پیامکی سپاه به واجدین دریافت واکسن (افراد بالای 18 سال ) را نیز مطرح نمود.

در کمیته بررسی عوارض واکسن، شیرازی پس از اعلام آمار تعداد تست های رپید و پی سی آر گرفته و مثبت شده ، این نکته را یادآور شد که با کمبود تجهیزات فردی روبرو می باشیم و با توجه به اضافه شدن شیفت عصر واکسیناسیون ، تجهیزات فردی می بایست سریع تر تامین گردد.

رحمانی مسئول پیشگیری و مبارزه با بیماری ها  پس از اشاره به مشکل ثبت واکسن در روستای تومانک و آزادگان، اعلام نمود که برنامه شیفت بندی کارشناسان ستادی در مراکز شهری و ابلاغ ها و شرح فعالیت ارسال خواهد شد.

 در کمیته توسعه - پشتیبانی  و فنی-اجرائی آقابابائی براهمیت نظارت بر شیوه جمع آوری و دفع بهداشتی زباله های عفونی تاکید نمود و سپس پایاب مسئول سلامت محیط و کار  در خصوص نظافت مراکز، نظارت مهندسین بهداشت محیط مطالبی را عنوان نمود والزام خروج هفتگی پسماندهای عفونی از شهرستان را ( باهر حجمی) یادآورشد.و تاکید نمود  همه سطل زباله های عفونی  دارای اتیکتی جهت درج مشخصات و دستور استفاده دارند که زباله های مراکز (جهت پیشگیری از نیدل استیک شدن ) مشخص گردد.

در پایان مقرراتی زیر به تصویب رسید:

 چک لیست جدید جهت بررسی واکسیناسیون طراحی گردد.

-جلسه آموزشی در رابطه با رعایت پروتکل های بهداشتی و اهمیت واکسن با سرصنف های شهرستان برگزار گردد.

- پیام های آموزشی در رابطه با واکسن توسط روابط عمومی در اختیار ادمین های کانال ها و آقای پایاب (جهت ارسال به صنوف) قرار داده شود.

-قراردادن ارائه گزارش عملکرد ادارات در دستورجلسه ستاد کرونا پیش رو.

-جابجائی مکان کانکس نمونه گیری در وردنجان

- بازدید از مراکز نمونه گیری توسط مسئول آزمایشگاه و درمان شبکه

-قرار دادن پیام های آموشی در رابطه با رعایت پروتکل ها در فضای مجازی و کانال های شهرستان

تعداد بازدید:
21
نویسنده:
یزدانی
منبع:
وبدا، روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان بن
آدرس : بن ، میدان بابا پیراحمد ،جنب اداره مالیاتی، شبکه بهداشت شهرستان بن
کدپستی : 8858158494     تلفن :  33720926-038
دور نگار :  33720211 -038
@skums.ac.ir
تاریخ بروز رسانی 1403/02/06
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal