1- ايجاد هماهنگي بين فعاليت هاي مراكز بهداشتي درماني در تمام سطوح ارائه خدمات محيطي و ستادي با يكديگر و واحدهاي ستادي با معاونت بهداشتي و دانشگاه علوم پزشكي؛
2- پيش بيني جدول تشكيلاتي جهت رديف هاي مورد نياز و تامين نيروي انساني در تمام ردهها اعم از قراردادي، رسمي، پيماني، طرحي و پزشك خانواده؛
3- پيش بيني و تامين تجهيزات و وسايل مورد نياز مراكز و خانه هاي بهداشت و هماهنگي جهت استفاده بهينه از آنها؛ 4- مشخص نمودن محدوده جغرافيايي و جمعيتي تحت پوشش مراكز و خانه هاي بهداشت؛ 5- تسهيل دسترسي مردم به خدمات بهداشتي در نزديك ترين مكان به محل سكونت با راه اندازي مراكز شهري، روستائي، خانه هاي بهداشت و پايگاههاي بهداشتي مورد لزوم بر اساس اولويت؛ 6- ايجاد هماهنگي برون بخشي به منظور جلب مشاركتهاي مردمي و غيره؛ 7- مشخص نمودن تنگناها و نارسائيهاي موجود و پيشنهاد راه حل مناسب پس از پايش و ارزيابي با همكاري ساير واحدهاي محيطي و ستادي؛ 8- هماهنگي و همكاري نزديك و مستمر با مركز آموزش بهورزي در كليه مراحل پذيرش بهورز بومي، تربيت، آموزش و استخدام آنها؛ 9- تدوين، پيشنهاد و اجراي برنامه هاي آموزشي و بازآموزي حين خدمت رده هاي مختلف؛ 10- نظارت بر تملك محل مطلوب جهت احداث واحدهاي بهداشتي و پي گيري محل مناسب جهت واحدهاي استيجاري و تعيين اولويت جهت احداث؛ 11- پيشنهاد جهت تشويق، تنبيه، تغيير عنوان و جابجايي كاركنان؛ 12- ايجاد هماهنگي درون بخشي بين واحدهاي ستادي مستقر در مركز بهداشت 13- مسؤول اجراي طرح بيمه روستايي شامل: * برآورد جمعيت تحت پوشش * بررسي و اعلام نياز مراكز به نيروي پزشك و ماما * استخدام و گزينش نيروها * تعيين محل خدمت * تامين و تجهيز وسايل و امكانات مورد نياز * آموزش بدو خدمت به پزشكان خانواده * نظارت و پايش اجراي برنامه ها * ايجاد هماهنگي برون بخشي با مسؤولين سازمان بيمه خدمت درماني در زمينه برنامه هاي پزشك خانواده * آموزش كليه بهورزان در زمينه برنامه هاي پزشك خانواده شامل: 1- شناسايي جمعيت تحت پوشش و اعلام آمار جمعيتي 2- ثبت نام و تشكيل پرونده 14- برنامه ريزي جهت تشكيل جلسات شوراي فني و نشست فصلي و پيگيري مصوبات جلسات؛ 15- تشكيل ستاد حوادث غير مترقبه؛ 16- كنترل و پايش خدمات ارائه شده به مردم از طريق تشكيل تيم هاي نظارت و پايش و اعزام اين تيم ها به صورت منظم و برنامه ريزي شده به كليه مراكز تحت پوشش و خانه هاي بهداشت؛ 17- همكاري با بسيج پزشكان و پيراپزشكان؛ 18- تشكيل ستاد نوروزي با هماهنگي ساير واحدها جهت برنامه ريزي و ارائه خدمت مناسب و ويژه در ايام نوروز به مسافرين و همكاري با ديگر ارگانها در ايام نوروز؛ 19- پي گيري نظرات، مسائل و مشكلات مراكز و خانه هاي بهداشت در مناطق و واحدهاي تحت پوشش؛ 20- پي گيري و بررسي شكايات رسيده در رابطه با واحدهاي بهداشتي در سطح شهرستان و ارجاع به واحدهاي مربوطه؛ 21- تهيه ليست پزشكاني كه از محروميت از مطب استفاده مي نمايند به صورت ماهانه؛ 22- بررسي برنامه هاي نظارتي طرح شده از طرف واحدهاي مختلف بهداشتي جهت تيم هاي سيار و ارائه راهكارهاي مورد نياز جهت بالا بردن كيفيت ارائه خدمات؛ 23- رايانه اي نمودن كليه اطلاعات شاغلين، ساختماني، جمعيتي، تجهيزاتي و ... و ثبت در رايانه ستاد گسترش؛ 24- جمع آوري و كنترل زيج حياتي از خانه هاي بهداشت و تحويل زيجهاي جديد و تجزيه و تحليل آماري و محاسبه شاخص بهداشتي از مجموع كل اطلاعات موجود در زيجها؛ 25- برنامه ريزي، هماهنگي و اجراي پرسشگرهاي مختلفي كه از سوي معاونت محترم بهداشتي ستاد گسترش دانشگاه به اين واحد ارجاع مي شود؛ 26- ارسال آمار بيمه روستايي به صورت فصلي و ماهانه به معاونت محترم بهداشتي و اداره بيمه خدمات درماني شهرستان 27- برنامه ريزي جهت آموزش دو روزه نيروهاي جديد در واحدهاي ستادي مربوطه؛ 28- تهيه برنامه عملياتي سالانه |